Thursday, August 27, 2009

MUSIBAH LAGI...

Dah lama saya berhasrat untuk menulis pasal ni, tapi masa seolah2 tidak mengizinkan. Hari ni barulah ada mood, pada 13.8.09 yg lalu adalah hari malang bagi saya, handphone kesayangan saya telah hilang (hadiah dari suami sempena lulus PTK tahun lepas)......kronologi kehilangannya agak tragis, iaitu:

1. Ketika itu, saya di dalam lab bg kelas sains tingkatan 2 sedang bagi revision pd student.

2. Tiba2 saya teringat untuk bagi tau pada sorang sahabat ttg revision paper yg dah siap, saya pun keluarkan dan men'sms'nya, melihat hp saya tu ramai lah yg bertanya ttg jenamanya, modelnya dan memberikan macam2 komen terhadap hp saya tu, saya pulak, dengan jujurnya menjawab semua soalan pelajar yg saya sayangi itu...

3. Selepas menggunakn hp, saya letakkan hp tu di atas meja sahaja kerana kebetulan saya tak jumpa jam di dalam handbag, kononnya untuk tengok jam.

4. Bila habis kelas, saya pun macam biasa mengemas segala barang di atas meja, tapi langsung tak ingat ttg hp lagi dan terus bergegas ke kelas tingkatan 1 pula.

5. Semasa di kelas tu barulah saya teringat akan hp tu, chek punya chek, cari punya cari, hampeh, tak de...

6. Habis kelas, saya terus mintak tolong sahabat utk call hp saya tu, nada deringnya masih berbunyi, dengan harapan yg tinggi saya pergi semula ke lab (mungkin terjatuh di situ), call lagi , tp tak kedengaran walaupun nada dering masih berbunyi.

7. Saya laporkan pada pihak disiplin, mereka pun buat spot chek kat kelas yg saya ajar tadi, tp tak jumpa, sementara tu saya terus call hp saya, masih hidup lagi.

8. Lebih kurang pukul 4.15 (waktu rehat) saya call lagi tapi di 'disconect' kan, lepas tu call lgi, dah di matikan....masa tu mati jugalah harapan saya untuk mendapatkannya semula...sob2 sedih..

Malam tu, suami trus ajak gi tengok hp kat kedai, pikir punya pikir, rasanya hp yg sama juga yg serasi dgn saya, applikasinya (betul ke istilah ni) menepati keperluan masakini saya...jumpa pulak yg casing warna putih...terus jatuh hati, harga pun dah murah, aplikasinya telah updated, yg ori pulak tu, yg dulu tu AP aje. Hmmm, nampaknya musibah ni ok juga, sebab dapat beli hp baru..he he..

Yg tinggal hanya original casingnya aje (kebetulan saya bru je tukar casing). So casing ni bolehla saya tukar2 dgn casing putih hp baru saya tu...

lastly, sebenarnya, jauh di sudut hati saya masih berharap hp tu kembali kepada saya. Apa2 pun moral of the story ialah don't ever2 expose your hp dan jangan ingat kalau kita buat baik pd org, org tu akan berbuat juga pada kita...

PERHATIAN PADA SAHABAT JAUH DAN DEKAT: Since hp saya dah hilang maka perkara yg dikesalkan tentula nombor tel semua dah hilang, terutamanya sahabat SMSD, UPM dan saudara mara. so melalui ruang ini saya berharap dapatla kiranya sahabat2 sekalian menghubungi saya semula..no saya masih sama.

2 comments:

Mohd Basiran bin Md Jamil said...

Memang menyedihkan apabila kehilangan hp...saya juga mengalami situasi sama pada tahun 2009. Bukan setakat hp, laptop saya juga hilang gara-gara pelajar sendiri.

Iman Halimah said...

hhm..pelajar sekarang berani2 belaka, dengan cikgu sendiripun dia tergamak..